6 umiejętności potrzebnych, aby stać się dobrym interim managerem

Zacznijmy od podstawowego, ale kluczowego kryterium. Interim manager odpowiedzialny za działania marketingowe musi czerpać przyjemność ze spędzania czasu z klientami i słuchania ich. Znaczący odsetek interim managerów nie potrafi znaleźć czasu lub pokory by spędzić czas na rynku. Są zadowoleni przeglądając badania agencji i rewidując wyniki, jednak tracą fundamentalny punkt startowy na drodze do stania się wspaniałym interim managerem: wyjdź ze swojego biura i spędź czas w miejscach, w których Twoi klienci mają styczność z produktem, bez względu na to jak dojrzale lub „ważnie” postrzegasz siebie. Plany marketingowe to nie wszystko, interim manager musi być ciągle na miejscu i kontrolować zmiany zachodzące w zachowania klientów.

Interim manager jako osoba, która dzieli klientów według zachowania

Zbyt wielu interim managerów odpowiedzialnych za działania marketingowe sądzi, że segmenty to ludzie, którzy mają podobną charakterystykę demograficzną. Bzdura. Segmenty to grupy klientów, którzy pragną tego samego – fakt, że mogą oni pochodzić z tego samego przedziału wiekowego, być tej samej płci lub posiadać ten sam kod pocztowy jest istotny dopiero, kiedy w pierwszej kolejności wykorzystamy nasze badanie rynku w celu przedstawienia grup o tych samych potrzebach.

Segmenty zbudowane na podstawie wyników ankiety, z prawidłowymi określeniami zachowań i silnym portretem mające na celu zawładnięcie ich tożsamością, to oznaka dobrego interim managera. Plany marketingowe powinny zawierać w sobie taki podział i powinien on być zawarty i pełnić centralną rolę.

Dobry interim manager targetuje

Dobry interim manager zaakceptuje, że klienci mniejszego celu przyniosą lepsze wyniki ogólne. Zazwyczaj oznacza to wycofanie się z segmentacji i poruszanie się jedynie po 10% lub 20% potencjalnego rynku. Segmenty ścisłego celu oznaczają, że marketing ma szansę odnieść sukces. Zbyt wielu interim managerów traci wiarę na tym etapie i prawie wszyscy kończą targetowanie. Interim manager musi iść poza to wszystko co mówią plany marketingowe i zwarte w nich strategie marketingowe i odpowiednio targetować.

Interim manager musi podejmować trudne decyzje

Co prowadzi dokładnie do kolejnej cechy wspaniałego interim managera: bycie całkowicie spokojnym poświęcając czas i obracając pieniędzmi aby wyeliminować nieodpowiednie rodzaje klientów z marki klienta. Większość interim managerów, zapytanych, wciąż nie zna różnicy pomiędzy marketingiem, a sprzedażą. Marketing traktuje o powstrzymywaniu nieodpowiednich osób przed dokonywaniem zakupu produktu, tak samo jak zapewnia, że właściwe osoby to robią. Zazwyczaj, większość potencjalnych konsumentów na jakimkolwiek rynku będzie wiązała się z wydatkowaniem Twoich pieniędzy, jeśli będziesz chciał się z nimi skontaktować a w przyszłości i tak nie skorzystają z Twojej oferty. Dobry interim manager wie o tym i wykorzystuje swoje umiejętności, aby zapewnić, że są oni omijani. Przygotowując plany marketingowe podejmuje się często trudne decyzje, to jednak nic z codzienną pracą interim managera, on podejmuje takie decyzje codziennie i nie mogą być tylko dobre, muszą być również szybkie.

Czy interim manager może obyć się bez pozycjonowania marketingowego marki?

Następnie: pozycjonowanie marketingowe marki. Dobry interim manager potrafi stworzyć percepcyjne mapy marketingowe i wykorzystywać je aby stworzyć jasne, ścisłe, trzy-wyrazowe pozycjonowanie marketingowe dla swojej marki. Jedynie czysta artykulacja tego, co oznacza marka. Jeśli byłoby pytanie, które oddzielałoby ziarno od plew, byłoby to: „Jakie jest Twoje pozycjonowanie marketingowe?” Bardzo często jest ono spotykanie z potokiem ogólnych bzdur na temat spójności i innowacji marketingowej lub absurdalnie skomplikowanych, sześcio-slajdowych prezentacji, które starają się zawładnąć „istotą” marki.  Dobry interim manager odpowiada z pewnym siebie uśmiechem i w kilku słowach. Od razu przechodzi do rzeczy, przedstawiając główne elementy planu marketingowego.

Interim manager odpowiedzialny za działania marketingowe, kontroluje wizerunek marki

W końcu, śledzenie marki. Pomyśl o tym, czego potrzebujesz w celu skutecznej kontroli wizerunku marki. Musisz mieć jasną deklarację pozycjonowania, znając ostateczne cele marki w zakresie świadomości klientów, i powierzając 5%-10% swojego marketingowego budżetu na badania marketingowe mające na celu zbieranie odpowiednich danych. Ta kwota powinna być zarezerwowana w planie marketingowym a termin badania marki powinien być znany z dużym wyprzedzeniem.