Promocja taniej księgarni internetowej

Księgarnie internetowe rosną od jakiegoś czasu jak grzyby po deszczu. Ogrom konkurencji musi więc budzić niepokój. Jako że kilka lat już sam jestem aktywny w tej branży, to wypada mi stwierdzić, że chociaż jest ciężko (wpływa też na to kryzys), to jednak część nowo powstających księgarni to po prostu efemerydy. Zanim jednak udzielę kilku wskazówek, jak przygotować serwis aby miał szansę na dłuższą egzystencję, przytoczę kilka powodów, dla których księgarnie internetowe cieszą się taką popularnością (przynajmniej niektóre).

Odpowiadają za to głównie dwie rzeczy. Wciąż i wciąż rozwijający się internet oraz zaufanie. Coraz więcej ludzi uznaje zakupy on-line jako bezpieczne i wygodne. Zakupy w sieci są też raczej tańsze. Wynika to po prostu z mniejszych kosztów obsługi sklepu internetowego. Wpływ na to ma też to, że ludzie są bogatsi i spory odsetek osób może sobie pozwolić na zakupy z domu, gdyż jest to wygodniejsze. Dlaczego? Bo po pierwsze oszczędzają czas. Zdarza się też czasami,  że wyprawa po książkę do księgarni jest nieudana, gdyż brakuje akurat interesującej nas książki. Oczywiście, można napisać poemat na ten temat, ale są to chyba główne przyczyny powodzenia sklepów internetowych w ogóle.

księgaWróćmy jednak do meritum. jak działać, aby nasze działania były skuteczne i księgarnia internetowa przetrwała? Trzeba zadbać o kilka rzeczy. Przede wszystkim odpowiednio PRZYGOTOWAĆ STRONĘ.  Może wydawać się to banalne,  ale naprawdę warto o to zadbać, gdyż nieodpowiednie przygotowanie strony może zniechęcić ludzi do zakupów w naszej księgarni. Oczywiście, ładna szata graficzna zachęca do odwiedzenia naszej strony, a ma to wpływ na liczbę zamówień w naszej księgarni. Powinniśmy też zadbać, aby łatwo było przechodzić z jednej do drugiej kategorii, czy też o czytelność powrotu do głównej strony. Trzeba też rozsądnie pogrupować kategorie, aby łatwo było wyszukać daną pozycję książkową.

Nazwa domeny też jest istotna.  Musi trafiać w klienta w taki sposób,  aby bez problemu ją pamiętał. Nazwa ma też spory wpływ na pozycjonowanie strony. Warto wstawić w niej słowa kluczowe, które będą „ciągnąć” stronę internetową do góry w wynikach wyszukiwania.  Myślę, że dobrym pomysłem jest też przekierowanie 301, ponieważ będzie można trafić na naszą stronę po wpisaniu  w okienku wyszukiwania adresu strony bez „www” jak i z nim.

Trzeba też przeprowadzić analizę, jaki klient ma kupować w naszej księgarni i pod tym kątem dobrać odpowiednią ofertę. Czasami możemy stanąć przed dylematem, czy sprzedawać dobre książki czy tanie książki, a może obie grupy? Sprzedawać książki dla każdego czy książki dla dzieci? W tym już niestety każdy będzie musiał z osobna do tego dojść.

Trzeba też odpowiednio zoptymalizować serwis oraz zadbać o jego prawidłowe pozycjonowanie. Ma to niewątpliwie kluczowe znaczenie. Żeby zarabiać więcej, trzeba być wyżej od innych w wynikach wyszukiwania na wpisanie danego hasła w wyszukiwarce. Aby tego dokonać, trzeba właśnie odpowiednio pozycjonować serwis. Zanim zaczniemy pozycjonowanie, musimy zadbać o jego odpowiednie przygotowanie.  W tym artykule nie będę się jednak rozwodził nam tym jak pozycjonować, bo zamiast artykułu napisałbym książkę.

Na początku działania, można też pomyśleć o reklamie AdSense, bądź dodanie strony do porównywarek cen (np Nokaut), jednak tutaj trzeba rozważyć wady i zalety tego rozwiązania.


Przewodniki turystyczne