Aastra współpracuje z VMware

Aastra, wiodący dostawca rozwiązań komunikacyjnych dla firm, podpisał umowę z VMware o partnerstwie strategicznym. Klienci spółki otrzymają więcej możliwości w zakresie wirtualizacji komunikacji głosowej i unified communication (komunikacji zintegrowanej).

– Integracja rozwiązań VMware vSphere i Aastra 700 pozwala na redukcję kosztów, dzięki scaleniu kilku rozwiązań w jedno uproszczone urządzenie. Wszystkie komponenty i aplikacje są preinstalowane, więc przy pierwszym uruchomieniu Aastra 700, dołączone instrukcje pozwolą na szybką i łatwą konfigurację platformy komunikacji zintegrowanej – mówi Yves Laliberte, wicedyrektor Aastra.

– Odkąd zaczęliśmy rozwijać inicjatywy związane z wirtualizacją, VMware stał się dla nas naturalnym partnerem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z możliwości formalizacji naszej współpracy. Dokładamy wszelkich starań, aby zrealizować wyznaczone cele związane z obniżeniem poziomu kosztów utrzymania i nakładów inwestycyjnych, integracją komunikacji głosowej i rozwiązań komunikacji zintegrowanej ze środowiskiem IT oraz niezawodnością architektury przy jednoczesnym zachowaniu łatwości wdrażania i zarządzania – dodaje Pierre-Alexandre Fuhrmann, wicedyrektor działu rozwoju i technologii globalnych w firmie Aastra.

Technologia VMware zintegrowana z Aastra 700, managerem połączeń dedykowanym dla sektora MSP, zwiększy wydajność rozwiązania, ułatwi wdrożenie i obsługę. Całkowity koszt posiadania (TCO) będzie niższy.

VMware vSphere jest w pełni kompatybilne z Aastra MX-ONE i Aastra 5000 – skalowalnymi rozwiązaniami do zarządzania komunikacją w dużych firmach. Aplikacja do zarządzania połączeniami jest dostępna w formie obrazu urządzenia wirtualnego dla aktualnego użytkownika środowiska VMware vSphere. Wykorzystywane są funkcje gwarantujące wysoką dostępność i odporność na błędy. Rozwiązanie jest już użytkowane przez m.in. Edmonton Public Schools w prowincji Alberta w Kanadzie (Aastra MX-ONE). – Administracja szkół publicznych w Edmonton była w stanie połączyć system telefoniczny ze działem obsługi IT, likwidując tradycyjny podział na zespoły telekomunikacyjne i informatyczne. Efektem takiego rozwiązania była zwiększona wydajność i oszczędności. Odporność na błędy i usterki jest kluczowym elementem świadczonych przez nas usług, a zwirtualizowane rozwiązanie Aastra MX-ONE zapewnia nam najwyższą niezawodność działania. Odkąd zainstalowaliśmy nowy system, nie odnotowaliśmy żadnego przypadku przerwy w pracy systemów w naszych placówkach – mówi Kirk Davis, starszy analityk sieci w Edmonton Public Schools.