Digital signage – co to jest i jak działa?
Digital signage umożliwia emisję treści, która jest zgodna z preferencjami odbiorców. To bardzo nowoczesne i precyzyjne rozwiązanie. Zapewnia doskonałą komunikację między właścicielem firmy a klientem. Digital signage jest nowoczesną formą marketingu, która w porównaniu z tradycyjną formą reklamy, łatwiej dociera do odbiorcy.
Takie rozwiązania są przede wszystkim alternatywą dla nudnej i statycznej wizualizacji reklamowej (billboardy, banery reklamowe czy plakaty). Kluczem do sukcesu jest właściwa lokalizacja. Jeśli zrobi się to odpowiednio, to technologia Digital signage umożliwi precyzyjne dotarcie do określonej grupy docelowej. Ta metoda jest chwalona przez wiele firm, które poszukują właściwej strategii marketingowej i chcą ją wdrożyć w mediach interaktywnych.
Jak działa Digital signage?
Najprościej rzecz biorąc Digital signage to sposób na wyświetlenie na dowolnym ekranie, skierowanego do wybranej grupy odbiorców, przekazu audio-video. Taki przekaz może być umieszczony na tradycyjnym ekranie TV, tak zwany POS TV, monitorze LCD lub CRT czy też ekranie projekcyjnym. Wyświetlaną treścią zarządza się za pomocą serwera bezpośrednio przez sieć LAN lub Internet. Dzięki rozwiązaniom DS. można ukierunkować przekaz zgodnie z preferencjami grupy odbiorców, miejscem i czasem. Metoda Digital signage jest bardzo uniwersalna, dzięki temu tę technologię można wykorzystywać zarówno w celach informacyjnych jak i marketingowych. Zastosowanie tej metody zdecydowanie zwiększy prestiż miejsca, w którym została ona wykorzystana.
Główne cechy Digital signage
Podstawowe zalety tej metody to: wykorzystanie ruchomego obrazu i dźwięku; możliwość podzielenia ekranu na strefy; kontrola nad sposobem prezentacji treści; szeroki obszar zastosowań oraz o wiele większa skuteczność w porównaniu do klasycznych środków przekazu. Technologię Digital signage można z powodzeniem stosować w wielu dziedzinach życia. Wśród nich znajdują się handel, edukacja, usługi hotelarskie, bankowe, muzealne, czy transportowe. Interaktywna reklama tego typu sprawdza się również w dużych korporacjach i miejscach użyteczności publicznej. Wiele firm często wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom przygotowuje gotowe pakiety DS, które są przeznaczone dla wybranych zastosowań (np. dla uczelni wyższych, turystyki, salonów meblowych, ogrodów zoologicznych itp.).