Social media w marketingu internetowym

Marketing internetowy jest tematem, który jest obecnie bardzo popularny. Jest to zagadnienie szerokie, obejmujące coraz więcej działań. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii informatycznych powstają nowe możliwości promocji firmy w internecie. Do marketingu internetowego z pewnością możemy zaliczyć pozycjonowanie stron, kampanie reklamowe w Google AdWords (pay per click), czyli marketing w wyszukiwarkach, a także kampanie e-mailingowe, marketing szeptany, reklama graficzna.

W ostatnich latach do tego zacnego grona dołączyły media społecznościowe, które są narzędziem skutecznej komunikacji z odbiorcami i mogą być z powodzeniem wykorzystywane w marketingu internetowym, między innymi w jego odmianie szeptanej, a także jako wsparcie pozycjonowania i SEO.

Od pewnego czasu coraz częściej mówi się, że linki pochodzące z social media są przez wyszukiwarkę uznawane za wartościowe. Z takiej aktywności w mediach społecznościowych firma może więc uzyskać wiele korzyści.

  1. Po pierwsze, prowadząc profil na Facebooku czy innej platformie, możemy nawiązać realny kontakt z obecnymi oraz potencjalnymi klientami firmy, którzy mają pytania i wątpliwości dotyczące oferty, regulaminu i innych zagadnień. Taki kontakt jest nie do przecenienia, ponieważ znajomość potrzeb i oczekiwań klientów jest kluczem do sukcesu, pozwala udoskonalić ofertę oraz procedury, aby poprawić jakość obsługi i przyciągnąć niezdecydowanych.
  1. Po drugie, jest to dzisiaj po prostu modne, zwłaszcza wśród ludzi młodych, a ciekawie prowadzony profil pomaga kreować wizerunek firmy nowoczesnej, otwartej, która nie boi się wyzwań.
  1. Jeśli do tego dołożymy dodatkowe linkowanie strony internetowej, mające wpływ na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwań, prowadzenie profilu firmowego wydaje się bardzo pomocne i wartościowe.
  1. Profil w social media można wykorzystać jako tablicę informacyjną, wrzucając na niego informacje o ważnych wydarzeniach z życia firmy, promując nowości ofertowe itd.

W przypadku profili społecznościowych warto postępować ostrożnie. Wielu firmom przydarzyły się spore wpadki, wynikając z nieuwagi lub braku profesjonalizmu. Zbytnia swoboda, brak jakiejkolwiek strategii może obrócić się przeciwko firmie.