Czy warto naprawiać felgę czy lepiej kupić nową?

Uszkodzone felgi uniemożliwiają często bezpieczną i komfortową jazdę samochodem. Trzeba więc je naprawić, albo dokonać ich wymiany. Czy warto regenerować felgi samochodowe, czy też lepiej od razu kupić nowy komplet?

Felga Auto

Jak dochodzi do uszkodzenia felg?

Najczęściej obserwujemy uszkodzenia felg w okresie jesienno-zimowym, kiedy na polskich ulicach pojawia się coraz więcej dziur i wyrw. Niektóre mają ponad metrową średnicę i nie sposób je ominąć podczas jazdy. Wjeżdżając z impetem w dziurę można nie tylko uszkodzić opony i felgi w swoim aucie, ale jednocześnie uszkodzić układ zawieszenia. Należy więc w miarę możliwości omijać wyrwy w drodze, albo wjeżdżać w nie przy zachowaniu najwyższej ostrożności. Jeśli jednak pomimo zachowania wszelkich powyższych zasad nasze felgi w samochodzie ulegną uszkodzeniu lub zniszczeniu, musimy podjąć decyzję, co z nimi począć. Czy warto je naprawiać w warsztacie wulkanizacyjnym?

I tak, i nie. Wszystko zależy od stopnia ich uszkodzenia. Jeśli są nieco poobijane czy odkształcenia nie są w ich przypadku zbyt znaczne, można skorzystać z usług warsztatów wulkanizacyjnych i zregenerować felgę. Jeśli w warsztacie uznają, że felgi nie da się naprawić, można ją już co najwyżej oddać na złom. Wtedy przyjdzie nam kupić nowy komplet, stalowych bądź aluminiowych, które dobierzemy w optymalny sposób do naszego pojazdu dzięki serwisowi Oponeo.pl.

Jakie felgi można naprawiać?

Zarówno felgi stalowe, jak i aluminiowe można prostować, choć najłatwiej tego dokonać przy użyciu felg ze stali. Elastyczność tego materiału sprawia, że łatwo się odkształca, ale równie łatwo można mu przywrócić dawny kształt. Jedynie wyspecjalizowane zakłady wulkanizacyjne decydują się na prostowanie alufelg, zwłaszcza jeśli są one zbudowane z kilku elementów.

Teoretycznie każdą felgę można wyprostować, jeśli nie doszło do odkształcenia w osi pionowej. Mocno pogięte felgi, nawet po wyprostowaniu, mogą jednak nie dawać kierowcy takiego poziomu bezpieczeństwa, jak nowe. Jeśli felga jest więc poważnie uszkodzona, najbardziej wskazana będzie jej wymiana na nowy egzemplarz. Podobnie jest w przypadku felg pękniętych, które wymagają spawania w kilku miejscach. W miejscu podgrzewania stali może dojść do zmiany właściwości metalu, co skutkuje powstaniem dużych problemów z późniejszym wyważeniem kół.