Jak rozpocząć dobrą kampanię w Google AdWords?

Reklama kontekstowa w Google AdWords może stanowić skuteczną formę przyciągania klientów do witryny. Zwróć jednak uwagę na podstawowe zasady i kroki uruchamiania kampanii reklamowej.

Określ, kim są Twoi klienci

Kto kupuje Twoje produkty i mógłby kupować, gdyby dotrzeć do niego z informacją? Zadaj sobie to pytanie, aby móc przejść do następnego kroku. Ile mają lat, co lubią, czego nienawidzą, co ich cieszy a co drażni?

Jak Twój klient wyszukuje informacje w Internecie?

Jeżeli wiesz już, kim są Twoi odbiorcy, możesz pomyśleć o zachowaniu grupy docelowej w Internecie. Pomyśl, w jaki sposób osoba zainteresowana produktami, które tworzysz, będzie ich szukać w wyszukiwarce. Co taka osoba może wpisać do Google?

Wprowadź słowa kluczowe do AdWords

Listę słów kluczowych wpisz do Google AdWords, ale najpierw pogrupuj je tematycznie. Do odpowiednich grup reklam musisz stworzyć treść reklamy oraz opcjonalnie reklamę graficzną (do sieci reklamowej poza wyszukiwarką). Grupy reklam twórz według tematyki lub innych kryteriów (przykłady podane są w dokumentacji programu).

Uruchom i monitoruj kampanię AdWords

Jeżeli wszystkie dane poprawnie wprowadziłeś i doładowałeś konto poprzez płatność lub inny sposób, zaplanuj regularne tworzenie raportów skuteczności konta. Ustaw standardowe raporty z informacjami o wpisywanych przez internautów słowach kluczowych i skuteczności reklam, aby wiedzieć, co przynosi Ci największą korzyść.

Optymalizacja

Bazując na regularnych raportach wprowadzaj zmiany do kampanii. Wykluczaj zbędne słowa kluczowe, poprawiaj reklamy oraz zmieniaj harmonogram wyświetlania komunikatów. Opcji jest naprawdę dużo i mogą one dawać dodatkowe przychody lub zmniejszać koszty.

Ten pobieżny przewodnik z tworzenia reklam w Google AdWords z pewnością nie wyczerpuje tematu. Mam nadzieję, że daje jednak ogólny pogląd o procesie rozpoczynania i prowadzenia kampanii.