FagorMastercook promuje Eko-wakacje

FagorMastercook, jeden z największych producentów AGD w Polsce, rusza z kolejną akcją edukacyjną skierowaną do pracowników. Tuż przed rozpoczęciem wakacji firma zachęca do prowadzenia działań proekologicznych podczas letniego wypoczynku. Tak proste czynności, jak wyrzucanie śmieci, czy zużytych baterii do odpowiednich pojemników, mają bowiem wpływ na to, czy spędzimy urlop w czystej i zadbanej okolicy.

Celem projektu Eko-wakacje, pod hasłem „Eko – znaczy rozsądny” jest zwrócenie uwagi pracowników na ochronę środowiska nie tylko w pracy, ale również poza nią m.in. podczas wakacyjnych wyjazdów. Niezależnie od tego, czy wypoczywamy w górach, czy nad wodą, warto pamiętać o tak podstawowych zachowaniach, jak sprzątanie po sobie śmieci, w tym niedopałków papierosów, czy wrzucanie zużytych baterii i akumulatorów do specjalnych pojemników.

„Dokładamy wszelkich starań, aby firma FagorMastercook była firmą ekologiczną i w pełni przyjazną środowisku. Oprócz stosowaniu w fabrykach nowoczesnych rozwiązań, prowadzimy także działania służące budowaniu świadomości pro-środowiskowej naszych pracowników. Chcemy zacząć od podstaw, zwracając uwagę, że każdy z nas może – sprzątając po sobie śmieci – zadbać o przyrodę.”mówi Magdalena Sabeł, Menedżer ds. Zarządzania Systemami ISO w FagorMastercook.

W ramach akcji na terenie firmy FagorMastercook pojawią się specjalne, dwustronne tablice z umieszczonymi na nich plakatami. Pracownicy dowiedzą się z nich, jak podczas wakacji mogą – w prosty sposób – chronić przyrodę. Ponadto będą mogli poznać wiele interesujących faktów z dziedziny ekologii np. dowiedzieć się, że 1 bateria doprowadza do skażenia 1m³ gleby i 400 litrów wody.

Inicjatywa ta jest kolejnym etapem działań edukacyjnych wrocławskiej firmy. W lutym br. został zainicjowany projekt Eko-punkt, czyli ekologiczne gospodarowanie mediami. Dzięki zlokalizowanym na terenie przedsiębiorstwa punktom informacji środowiskowej, pracownicy mogą się dowiedzieć, że zachowania proekologiczne nie tylko chronią środowisko, ale także przynoszą wymierne korzyści finansowe. Elementami działań edukacyjnych są akcja mailingowa i plakatowa pokazująca konkretne, łatwe do wdrożenia rozwiązania, umożliwiające nie tylko zmniejszenie ilości użytkowanej wody, czy energii elektrycznej, ale także bardziej efektywną gospodarkę odpadami.